Časenka k detskej alergologičke


(Monika Maronová) #1

Nedá mi, aby som sa nepodelila so svojou skúsenosťou v objednaní svojho syna k detskej alergologičke v poliklinike na Šustekovej ulici v Bratislave-Petržalke. Na to, aby ste sa vôbec k MUDr. Kosárovej dostali a dostali aj časenku, si musíte poriadne privstať, aby sa Vám nestalo, že už o 5.30 hod nemá pre Vás sestrička časenku. Neviem, kto a kedy vnukol pani doktorke túto chorú myšlienku, ako si objednávať detských, aj dospelých pacientov, ale si myslím, že je to naozaj choré a až nehorázne, že jej tento spôsob objednávania si pacientov toleruje aj Lekárska komora, keď som sa na spomínaný úlet pani doktorky neraz sťažovala. Ale bolo mi povedané, že toto nie je porušovanie pracovnej disciplíny, ani jej vykonávaná práca nie je neodborná a teda je všetko v poriadku a nie ju za čo vlastne postihovať. Ona si vraj sama upravuje ordinačné hodiny, nakoľko je súkromnou lekárkou. Tak mi naozaj zostáva nad týmto rozum stáť, lebo nie každá mamička má doma muža, ktorý už okolo 5.20 stepuje pred poliklinikou, aby vôbec dostal časenku. A to je neraz už aj šiesty v poradí a neraz sa stalo, že už ani nedostal časenku. A ak máte ešte jedno, niekedy i mladšie dieťa, ako to, s ktorým sa k lekárke chcete objednať, tak Vám naozaj nezostáva nič iné, ako len zobudiť skoro ráno celú rodinu a utekať aj s ním pre časenku, lebo nemáte inú možnosť, ak máte napríklad muža v práci. A ešte jedna milá praktika u pani doktorky je tá, že ak už chete od nej odísť a vyžiadate si kartu, nedá vám ju, ale len opis a teda všetky možné a potrebné vyšetrenia bude robiť nový lekár opäť, lebo nebude mať originály vyšetrení. Tak naozaj neviem, načo je to je už jej, ak sa od nej so synom porúčam! Asi som nie jediná s touto skúsenosťou, lebo aj z rečí pacientov v čakárni viem, že sa buď od nej chystajú odísť, alebo ich známi už aj odišli a len pre jej nezmyselné objednávanie sa na vyšetrenie.


(kamarátka) #2

Salonka chapem, ze ta vytocilo, ze na ziskanie casenky treba pomaly nocovat pred budovou polikliniky, ale na druhej strane je slobodna volba lekara a teda len od teba zalezi, dokedy spominanu MUDr. budes s dietatom navstevovat. A co sa tyka zdravotnej dokumentacie- v zakone sa spomina len vseob. Lekar a nie specialista. Pozri si tu paragraf 24 http://www.zdravie.sk/sz/460-20817/Zakon-5762004-zz-o-zdravotnej-starostlivosti.html


(salonka) #3

Ano, máš pravdu, že nemusím k nej chodiť a je aj iná lekárka. Ale vieš, ja sama som zdravoťák, nakoľko pracujem na chirurgickom oddelení a ak by som ja mala takýto podobný, prepáč za výraz, “odfajčujúci” prístup k našim pacientom, už by som sa v robote ani ukazovať nemusela. Tu ide o jej neľudský prístup k detskému pacientovi a aj k matkám týchto detí. Pripadá mi to, ako keby boli všetky tie deti len kusom potrebným pre jej prácu, veď čo iné by tam celý deň v ambulancii bez pacientov robila. Ale keďže k nej idem naozaj občas, tak sa vždy postaráme o časenku, ale vždy ma to dobre vytočí. A určite by som nebola a iste ani nie som sama.


(vierka) #4

Salonka, zdáš sa mi dost primitívna. Si v Bratislave, kde je kopa alergológov - nie si teda odkázaná na nejaký monopol. Sama píšeš, že k lekárke chodíš len občas (čiže nie pravidelne). To je naozaj taký problém 1-2x do roka si privstať a ísť po časenku? Nepoznám systém objednávania pani doktorky, ale čo ak má veľa pacientov - a inak to nevie si zariadit? Čo ak má systém, že aj objednáva na určitý čas aj má priestor pre ranné časenky (dá sa naplánovať každé zhoršenie stavu?). Píšeš o vydávaní zdravotnej dokumentácie. Asi nie si zdravotník, inak by si vedela, že kartu špecialista nemôže vydať (musí ju roky archivovať), jediné čo môže vydať je výpis zo zdr. dokumentácie. Ale asi nie si zdravotníčka, len zlomyselný človek, ktorý anonymne vie kydať na konkrétneho človeka.


(neznámy) #5

Ja mám podobný problém s manželkou. Chodí ku kaderníčke - je široko - ďaleko najdrahšia, má zlý systém objednávania - dlho sa čaká na termín, a keď už človek má termín - tak tam v čakárni vysedí kopu času. Kde sa môžem sťažovať - na tú nehoráznu súkromníčku - kaderníčku? Či sa mám sťažovať na manželku - že si nedá povedať a trvá na svojej kaderníčke? Salónka - poraď.


(Babinka) #6

Milý neznámy, máš pravdu. Keď sa mi niečo nepáči, môžem to zmeniť tým, že zmením doktora, kaderníka, potraviny, kde nakupujem, atd, atď. Naozaj nechápem, že niekto kydá na niekoho, ale nepohne ani prstom, aby to zmenil. Možno keby sa päťdesiati rozhodli vybrať si inú doktorku, niečo by musela zmeniť aj ona.


(kamarátka) #7

Prepac, ale potom nechapem, co tu riesis? Nie si spokojna, zmenit ju nemienis a este si sa nepokusala s nou ani len porozpravat o menezmente jej ambulancie. Mozno by ste prisli na iny sposob, alebo ak aj nie, tak by aspon spominana lekarka dostala priestor sa ti k tejto veci vyjadrit a mozno by si pochopila, preco ma taky sposob objednavania. Salonka - verbalnou komunikaciou sa casto velmi vela veci vyriesi. No anonymnym vypisovanim o to menej.


(Monika Maronová) #8

Máš smolu moja zlatá, som zdravotníčka. Ak Ti pripadá primitívne, že som ešte nezmenila lekárku pre jej spôsoby jednania s pacientom pri spôsobe objednania si časenky, tak sa skús niekedy skoro ráno postaviť do tej rady, v ktorej čakajú ľudia na časenku a vypočuješ si, že nie som jediná, ktorá neschvaľuje tento spôsob získania časenky. A prepáč, ale je to jednoducho choré! Čo mňa zaujíma, že má ona veľa roboty, že by asi nestíhala! Teba by tiež v nemocnici nezaujímalo, či by som Ťa ja, ako sestrička dokázala plne a odborne obslúžiť, ak by si moju pomoc potrebovala. A mala by som veľa pacientov na oddelení. Ona si to má tak zariadiť, aby to pacienta nijako neoťažovalo a hlavne časovo neobmedzovalo, lebo Tí rodičia detí chodia aj do práce a nemajú čas vystávať skoro ráno pred poikinikou a čakať, či sa im aj nejaká časenka vôbec ujde. Ak by som bola zlomyselná, ako píšeš, tak nepíšem sem, ale na kompetentné miesta, ktoré majú dohľad nad lekármi a ich prácou.


(Monika Maronová) #9

Ak Tvoju ženu raz kaderníčka zle ostrihá a učeše, iste aj ona sama zmení na ňu názor a sama bude chcieť zmeniť kaderníčku, ktorá uspokojí ju a aj Teba, lebo Ty to asi platíš. Ja osobne využívam služby jedného kaderníctva, lebo je blízko, ale raz začas ma to nezrujnuje.


(Monika Maronová) #10

Aká si Ty múdra! Ty si s lekárkou nekomunikovala, tak nemôžeš vedieť, akým štýlom sa ona s pacientom baví. Toto nie je kydanie na lekárku, lebo svoj názor som jej už povedala a jej reakcia bola asi taká, že ak sa mi nepáči, nemusí nás liečiť! Tak mi tu nebráň niekoho, kto si myslí, že je jediný alergológ na svete a ja som len na jej služby odkázaná. A na jej spôsob jednania s ľuďmi sa sťažujú aj iní, len sú ticho a len šomrú. Dokonca včera som k lekárke volala cez ústredňu, opakovane nebrala telefon a keď som sa pýtala na ústredni, že či doktorka dnes nerobí, lebo mi nedvíha, tak sama spojovateľka mi povedala, že robí, ale pani doktorka ráno telefony nedvíha, lebo pracuje! Tak ma tu neser s jej obhajobou!


(doctor) #11

K tomu nie je čo dodať. Pani doktorka je úplne mimo a nevie manažovať svojich pacientov. Predsa dnes sa to robí tak, že s dispenzarovanými pacientami sa dohodne termín ďalšej návštevy. S novými pacientami sa dohodne termín návštevy následne. Takto nie sú potrebné žiadne časenky, pretože každý vie kedy má prísť do ambulancie. Ja by som zmenil lekára.