Diéta


(Julián) #1

Zaujímal by ma Váš názor na diéty z odborného, ale aj laického pohľadu. Mohli by ste mi nejakú diétu poradiť? Vyskúšal som už diéty ako delená strava, ryžová diéta, ale nepomohlo to. Skúste poradiť, ako na chudnutie.


(Jánošík) #2

Tak aj Jánošík Vám prezradí svoju dietu :slight_smile:

Zelenina, ovocie, vynechať mlieko a červené mäso, piť veľa zeleného čaju a napchávať sa orechmi, semenámi a podobnými sračkami z bioobchodov, aby sa nahradili v tele “vitamíny” obsiahnute v mäse.

To nie je dieta, to je vlasne iba vynechanie toho zlého, čo Vám obezitu spôsobuje a mimochodom biela múka škodí tiež, tak treba jesť celozrnné pečivo.

A posledná zásada, pravidelne sa vyprázdňovať.


(Tomáš) #3

Aka krasna tema sa tu vyskytla. Aj ja prispejem svojou troskou: Chudnut treba pomaly, aby sa vylucil jo-jo efekt. Popri chudnuti treba aj cvicit, zlepsi sa kondicka a neochabne svalstvo. A teraz ta najzakladnejsia rada, jest menej a pravidelne - hlavne zeleninu, pripadne veci, ktore nezatazuju a nepredlzuju travenie. Ciastocne suhlasim s Janosikom - vylucit maso (podla mna nie uplne) a jest bio potraviny.


(katka45) #4

Co hovorite na tabletky, caje a rozne vyzivove doplnky, ktore propaguje teleshoping, reklamy v televizii, novinach a casopisoch?


(ASTARTÉ) #5

Tabletky nepomáhajú, na čaje si treba dať pozor, často obsahujú list senny, ktorý pri nezodpovednom používaní môže narobiť dosť veľa šarapaty. Kamarátka pila asi 2 mesiace v kuse každý deň niekoľkokrát Regulvit, či ako volá ten čaj a keď ho prestala piť, nevedela “ísť na veľkú” bez toho, aby si ten čaj neurobila. Senna je návyková, treba s ňou veľmo opatrne a teda aj s tými čajmi. Je lepšie sa poradiť s niekým, kto robí s bylinkami a namiešať si “namieru” čajík. A výživové doplnky sú len doplnky. Treba vydať viac energie ako prijať, pohyb, ľahká ale výživná strava a ide to. Akurát sa chystám na seba takto.


(Julián) #6

Ďakujem Vám všetkým za cenné rady. Niečo si z toho určite vyberiem a napíšem Vám, či a čo pomohlo. Michal chcel vedieť o ryžovej diéte, tak v skratke: Ryžová diéta: 4 fázy x 9 dní, pije sa iba voda (nie minerálka) a zelený čaj. 1. fáza: 3x denne jesť do mäkka uvarenú celozrnnú ryžu. 2. fáza: k ryži sa pridá aj varená (parená)zelenina - kapusta, cibuľa, karfiol, brokolica, mrkva, ale nie viac ako 1/4 objemu ryže. 3. fáza: ryža + strukoviny. 4. fáza: ryža + strukoviny + varená zelenina + surová zelenina (napr. kapusta, mrkva, …) v pomere 50% ryža - 20% dusená - 20% strukoviny - 10% surová zelenina, prechodová fáza: ďalších 9 dní sa ryže už asi nechytíte, tak môžte jesť varené obilniny, celozrnné pečivo, sójové mäso, tofu, strukoviny, ovocie. Ešte skúste vynechať mäso a mliečne výrobky. A ste očistení. Priznám sa, ja som to vzdal po piatom dni.


(linner) #7

Vsetko, co ma nazov “dieta na schudnutie” povazujem za blbost. A vsetkym, co tomu este veria, zelam co najskorsie vytriezvenie. Ja osobne som uz vyskusal pomaly vsetko na svete, no i napriek vsetkej snahe sa skor ci neskor dostavil jo-jo efekt a kila boli naspat alebo i cosi naviac. Naposledy som vyskusal tzv. ryzovu dietu, na ktoru vtedy prisahali vsetci moji znami, no viedlo to iba k paradnemu rozvratu metabolizmu, z ktoreho ma lekari dostavali pomaly pol roka. Odvtedy uz nevymyslam a iba som presiel na trosku zdravsiu stravu s vopred pripravenym jedalnickom so zapisovanim si zjedeneho pokrmu, so sledovanim nutricnych hodnot a glykemickeho indexu. Vyhybam sa tukom a cukrom, jem ovela viac zeleniny. Prakticky nesolim, a ked, tak pouzivam radsej draselnu sol (KCL), denne vypijem min. 2 l vody a staram sa o kazdodennu trosku pohybu (aspon 2x denne po 0,5 hodiny chodze, ak sa da i bicykel alebo troska sportu). Chudnem sice pomaly - max. 1 kg mesacne, no za rok som postupne schudol uz 10 kg. Pritom strava je pestra, chutna, nemam vobec pocit hladu. Toto som si preto zvolil za svoj novy, trvaly zivotny styl a verim, ze budem uspesny i nadalej.


(linner) #8

Praveze ja nie som ani dokonaly, ani silna osobnost. Jednoducho som pohodlny a nerad si robim sam sebe nasilie. A uz ma prestalo bavit skusat jednu dietu za druhou od Herbaliffe az po naplaste a kazdy mesiac za to vyhodit tazke prachy. Co sa tyka ryzovej diety, nemusite mat o moje zdravie obavy, bol som v rukach naozaj vynikajucich internistov z metabolizacneho odd., takze mi urobili naozaj komplexnu biochemiu. Podstatne je, ze sa mi podarilo presvedcit sam seba, ze zmenou jedalnicka mi absolutne nic nehrozi a organizmus hned neskocil na usporny rezim, ako tomu pri vsetkych dietach obvykle je. Tym padom sa nemal preco objavit ani obavany jojo efekt. Teraz som si uz na tu dietnejsiu zeleninovu stravu zvykol, momentalne sa este snazim o vacsiu pravidelnost v stravovani. A za posledne dva mesiace su uz i ubytky na vahe cez 2 kg / mesiac. Verim vsak, ze to bude este lepsie, lebo teraz si uz dokonca i moj vecne nenasytny a neposlusny zaludok prestava pytat take velke porcie, ako tomu bolo v minulosti.


(susi258) #9

Stale som hladna. Non stop. Rano musim supnut do ust nieco sladke, a ked zjem poriadne jedlo, hned to na mne vidno. Tak sa snazim stravovat zdravo, kopec zeleniny, ovocia, mensie porcie, kombinovat maso so salatmi. Problem je, ze ma to vobec nezasyti, za hodinu som zase hladna a pachne od hladu zo zaludka. Poradte, co mam robit? Ako zdravo jest, a nebyt hladna?


(Juraj) #10

Nejesť večer - najneskôr tak pred správami - pred siedmou a potom už vôbec. Treba jesť pravidelne, aby sa telo naučilo pravidelne vylučovať štavy v správnych koncentráciach a treba si hlavne dať poradiť odborníkovi, lebo ak Vám zapácha z úst, tak to môže byť všeličo, nie len zlá strava. O zápachu z úst je tu jeden článok http://www.zzz.sk/?clanok=2539 .


(boba) #11

Skusim aj ja nejako prispiet, lebo podla seba viem, ze urcite najlepsi sposob chudnutia je pohyb v kombinacii s upravou stravy. Uprava stravy je 70% uspechu, ako vravi moja cvicitelka na indoor cyclingu, takze moj recept je pravidelne chodit cvicit, minimalne 3x do tyzdna. Ja chodievam na ten indoor, ten je dobry na spalovanie tukov a chodievam aj do posilky, pretoze to pomaha spevnovat telo a plati rovnica, ze cim viac svalovych buniek, tym sa rychlejsie spaluje energia a teda tuky. Je dolezite vediet, ze prvych 15-20 min. sa spaluju sacharidy v krvnom obehu a az potom sa zacinaju spalovat tuky a samozrejme, ze cim viac je telo zahriate pri fyzickej namahe, tym sa lepsie tuky spaluju, pretoze telo vydava energiu aj na ochladzovanie organizmu. Dalsia dolezita vec je strava. Treba sa stravovat pravidelne v malych davkach. Ja pracujem od 6-tej rano a zacinam ranajkami, ktore vyzeraju asi takto: Urobim si nizkotucny jogurt s ovsenymi vlockami, do toho si nakrajam kus ovocia, napr. jablko, alebo pomaranc a dam si tam aj zopar susenych hrozienok a trosicku kokosu. Alebo si spravim sezamove krekry s cottage cheesom, ten obsahuje vela bielkovin a malo tukov a na to si dam koliesko paradajky alebo nejakej zeleniny a vypijem viac ako pol litra zeleneho caju. Ten pomaha pri chudnuti tiez, ale ja ho pijem hlavne preto, lebo am antioxidacne ucinky. Na desiatu si dam napr. par kuskov mrkvy, alebo kusok ovocia a pred obedom, alebo namiesto desiaty pijem este proteinovy napoj. Je dolezite vediet, ze ovocie, hoc je zdrave tiez obsahuje sacharidy a teda vo velkom mnozstve tiez pomaha pri priberani. Cize ovocie sa moze jest najneskor do 16-tej hod. 2 max. 3 ks. denne. Na obed jedavam vacsinou sacharidove jedla, cize cestoviny, ryzu alebo zemiaky, vsetko s kombinaciou so zeleninou, ale v pohode sa da aj z chudym kuracim, alebo rybacim masom, ale pozor - maso vzdy a zasadne varene, alebo opecene prirodne na troske olivoveho oleja. Podotykam, ze cestoviny obsahuju najviac sacharidov, na 2. mieste je ryza a najmenej sacharidov obsahuju zemiaky a teda aj kalorii.


(boba) #12

Po obede, teda na olovrant nezvyknem jest, ked som v praci, ale ak mam hlad, tak si dam zase jogurt, alebo nejaku zeleninku. Ak vas prepadne chut na sladke, je dobre mat po ruke napr. susene hrozienka, ale pozor! Nezjest toho vela, len asi lyzicku na zahnanie chuti po sladkom. Pomaha aj ta mrkva. Pocas dna treba samozrejme pit vela vody, nesladeneho caju a aj mineralnu vodu nesytenu, alebo jemne perlivu. No a na veceru jedavam vylucne bielkovinove jedla, cize uz vyssie spominane maso, so zeleninovymi salatmi s trochou jogurtu (asi 1 polievkova lyzica) ako dressing. Ja si kupujem kuracie prsia bez kosti a bez koze a ryby. Rybacie maso obsahuje velmi malo tukov aj tie su zdrave. Co sa tyka peciva, jedine celozrnne a aj to len na ranajky, napr. 1 ks rozka, alebo 1 krajec chleba. Ja osobne som chlieb nejedla uz ani nepamatam. No a s vysledkami som spokojna. Za 4 mesiace pohybu a upravenej stravy som schudla cca. 10 kg, no v skutocnosti viac kedze svaly su tazsie ako tuk. Teraz si nemyslite, ze vyzeram ako kulturistka, samozrejme, ze aj ja som len clovek a niekedy si dam trebars pizzu, alebo kusok kolaca, alebo aj cokoladu, ale tu sa snazim jest horku a len maly kusok. Radsej si kupim co najmensie balenie, alebo malicku tycinku, lebo viem, ze kebyze si kupim velku, zeby som ju zjedla a dolezite je si uvedomovat, ze ked budete cvicit a nebudete na vahe velmi vidiet ubytky, ale v objeme ano, je to tym, ze svaly su tazsie ako tuk a teda na vahe to nemusi byt vidiet, hlavne je aby to bolo vidiet vizualnem, tak asi tolko. Dufam, ze vam to v niecom pomoze. Snad niekomu v tom, ze prestane hladovat, lebo to je najvacsia hlupost, aku mozete spravit. Ked organizmus nedostava pravidelne energiu vo forme jedla, pri kazdej prilezitosti si zacne ukladat zasoby na horsie casy, casy hladu a to su potom velek brucha, zadky atd. jest proste treba, suhlasim s nazorom Edty Sipeky (uz som chcela napisat Papeky, ze organizmus je ako auto a jedlo ako benzin. Ked nenatankujes, nikam nedojdes, cize ked sa nenajes, nebudes mat energiu na cinnosti, ktore vykonas behom dna. Nie je to presne ako to napisala v jej knihe, ale v principe asi tak. Takze drzim palce.


(Magda) #13

So vsetkym uplne suhlasim, z vlastnych skusenosti. Priberanie je pri inak zdravom cloveku iba prejedanie. Ja som svoje problemy riesila jedlom a prejavilo sa to obezitou s najvacsim rizikom. Preto som si vsetko najprv musela upratat v hlave a zacala som konat. Ja som si tiez zacala pisat co zjem a pomohlo. Na zaciatku som pri zmene mnozstva stravy a hlavne zdravsej schudla za 3 mes. cca. 15 kg, teraz to ide pomaly ale isto, za 26 mesiacov som zhodila 35 kg, ale pisem takmer stale co zjem. Ak iba udrzujem hmotnost, tak si viac povolim a nepisem, ak chcem este nieco dat dolu tak pritvrdim, ale vtedy pisem co jem a hlavne jem vsetko ale sa snazim menej cukrov / sladke som milovala /, skratka zdravsie veci - ovocie, zeleninu, mliecne vyrobky, vela tekutin, atd. Len tolko ze mas pravdu. Treba jest zdravsie a s mierou, dufam, ze Ti to vydrzi, a ja dufam ze aj mne. P.S.: Len ten pohyb u mna nie je az taky pravidelny ako by mal byt, ale teraz v lete v zahrade to dobehnem. Ale najlepsie je stale sledovat co clovek zje, ja to robim uz vyse 2 rokov, ale pri mojom nabehu na priberanie mi nic ine neostava.


(anka) #14

Boba, to co si tu napisala je najvacsia pravda na svete. Tot keby si kazdy uvedomil, boli by vsetci spokojny a hlavne zdravi. Musim ale sama zo svojich skusenosti povedat, ze som presla drastickymi dietami a vlastne cely moj zivot je jedna velka dieta, stale sa musim obmedzovat a davat si pozor, ked sa rozjem, nic ma nezastavi, ale zase ked sa zatnem, ide nieco dole, samozrejme rychlejsie ide rucicka na vahe hore, ale s tym uz nic nenarobime. Treba jest! Ale ved to si uz ty napisala a napisala si to excelentne. Drzim palce nam vsetkym, aby sme to aj docielili, drzme sa!


(zuzka) #15

Toto je velmi tazka tema. Suhlasim, ze je to v mysleni cloveka. Vzdy som mala nadvahu a uz som sa ani nepokusala zhodit, chcela som len zdravo zit a vycistit si plet. A po par mesiacoch mi je skoro vsetko velke, ale je pravda, ze to trvalo mesiace a nie dni ani tyzdne. Napr. pouzivam len olivovy olej, snazim sa co najviac pit obycajnej vody, sem-tam si doprajem ciste ovocne a zeleninove stavy, chlieb jem vylucne ceelozrnny a hlavne nejem vecer! Je to nakladne, ale pre mna to stoji za to. Hlavne pri chudnuti myslite na to, ze je doporucene schudnut max. 0,5 kg za tyzden!


(Katka) #16

Ja som zacala jest najviac rano, na ranajky, potom uz len postupne, pocas dna pomenej a od takej piatej uz nic, okrem tekutin. Popritom dbam na dodrziavanie pitnweho rezimu, 2-3 litre vody na den a myslim, ze to pomaha.