Komunikácia s pacientom - kritika

Pochybujem, ze lekari v ramci svojho vysokoskolskeho resp. dalsie studia absolvuju aj studium komunikacie s pacientom. Mam cerstvu skusenosti s MUDr. Komarkovou z PN. Jej uroven telefonickej komunikacie s potencialnym novym pacientom nedosahuje ani uroven brigadnicky v callcentre. Oslovenia ako “zlatko” sa urcite k profesionalovi nehodia, najma, ked vysledok komunikacie je negativny postoj k zaujmu o pacienta. Takze, ak pojdete k MUDr. Komarkovej, ratajte s tym, ze pokial nemate trvale bydlisko v jej okrese, posle Vas kade lahsie. Nuz, asi uz zabudla na Hippokratovu prisahu.

Zlatko pouziva viac lekarov, dokonca som si vsimla, ked niektory lekar chce zdoraznit co hovori pacientovi, tak povie meno miesto priezviska pacienta. Ked som bola tehotna a chodila som na poradnu, stale som bola pani … ked som rodila priamo na sale ma oslovili menom. Zlatko najma mi hovoria, ked zabudnu moje meno.Ta doktorka z druheho okresu neviem preco Vaa nebrala,ci ma tak vela alebo aky dovod dala. Inac momentalne tak viem, pacient si moze vybrat lekara barkde, lekar moze zobrat tiez, no nemusi len vo svojom rajone. Nemoze poslat nikoho prec, kto zase podla bydliska tam patri.

To je pravda, niektore sestricky ale aj doktorky komunikuju, akokeby ste ich otravovali, v sukromnych zariadeniach maju trosku iny pristup, napr. recepcne v Interkliniku su velmi mile, nehovoriac o lekaroch - napr. osobna skusenost s milou p. doktorkou Zemberovou.

Tak moja uroven telefonickej komunikacie bude asi tiez pod nulou, hlavne ked je to tridsiaty telefonat za poslednu hodinu a v ambulancii je vyzleceny pacient alebo placuce decko, ktore caka, kym dotelefonujem a cakaren plna po strop chorych ludi.