Na zdravie bábätka máte väčší vplyv ako si myslíte!

gynekológia

(Admin Zzz.sk) #1

V období plánovania tehotenstva sa venujte aktívnemu telesnému pohybu a upravte si denný režim tak, aby váš spánok bol dostatočne dlhý. Do jedálnička zaraďte veľa ovocia, zeleniny, vláknin a dbajte na pitný režim. Odporúča sa užívať vyššie dávky kyseliny listovej (je potrebná na delenie buniek a krvotvorbu), pokrytie zvýšenej potreby len bežnými potravinami nie je dostačujúce. Samotná kyselina listová nemá vlastné biologické účinky, biologicky aktívne sú až jej metabolity. Najvýznamnejším a biologicky najúčinnejším metabolitom vznikajúcim z kyseliny listovej je 5-metyltetrahydrofolát (Metafolin®). Tepelným spracovaním sa znehodnotí až 95% kyseliny listovej prítomnej v rôznych zdrojoch.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://www.zzz.sk/clanok/14007-na-zdravie-babatka-mate-vacsi-vplyv-ako-si-myslite

(Tereza Bayerová) #2

To je snáď jasné, veď sme pre to malé hlavný zdroj všetkého. Okrem kvalitnej stravy, pohybu a psychickej pohody je veľmi dôležité aj odpočívať, nato mnoho ľudí v dnešnej dobre akosi zabúda. Ja mám svoje večerné rituály, ktorými sa rada hýčkam a nemienim od toho upustiť, kým to len bude možné :slight_smile: S týmto článkom jedine súhlasím http://www.slumberland.sk/magazin/v-prevonanej-spalni-zaspite-ako-babatko.html a levanduľa a iné vonné látky sú moje verné kamošky :))