Podľa MZ SR lekári navrhujú nárast ich priemernej mzdy o takmer 1900 eur

Priemerná mzda slovenského lekára by podľa návrhu odborov mala v budúcom roku vzrásť o takmer 1900 eur



Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://www.zzz.sk/clanok/11183-podla-mz-sr-lekari-navrhuju-narast-ich-priemernej-mzdy-o-takmer-1900-eur

Prakticky kazde medium na Slovensku v tejto teme uvadza nepravidve informacie. Odhliadnuc od denniku Pravda su to zavadzajuce informacie vratane Vasho dennika. Udavate priemerne platy lekarov vratane sukromnikov, ktorych sa strajk netyka a maju daleko vyssie platy. Inymi slovami, pracujem ako lekar 4. rok, zakladny plat mam 610 eur v hrubom, zakladny primarsky plat v nasej nemocnici je 1220 euro. t.j. platy lekarov v nemocnici su od 610 do 1220 euro. Tento stav je vo vsetkych nemocniciach VUC Zilina rovnaky. (Dokonca Zilinsky nemocnica ma nastupny plat doktora 580 euro v hrubom.) Ako kazde nekompetentne medium udavate zavadzajuce spriemerovane platy, ktore nemaju s realitou nic spolocne. Keby ste chceli, tak si z verejnopravnych medii najdete realne udaje, ze platy su v priemere okolo 760 euro nie 1650, ale to by ste museli chciet. Aspon si teraz pred volbami urobia lekari svoj nazor na jednotlive media vratane Vaseho servera.

Clovece, neviem o com hovoris, ved tu citovali Uhliarika a LOZ. Mimochodom autor tohoto clanku je TASR, ich spravy prebera rovnako ZZZ, SME, Pravda a ine servery. Treba sa najprv naucit citat doktore, potom sa stazovat. Eva, sestra, ktorej zatial nezvysili plat.

Mila Evka,

dnesne aj vcerajsie stretnutie LOZ malo hned na prvom slide v pozadi napisane, ze nastupny plat lekara je 600 euro v priemere a 1000 po atestacii. Pozri si TA3 zaznamy a Kollara (online archiv). Navyse nemam najmensi problem tu uverejnit fotokopiu svojej vyplatnej pasky takze viem o com hovorim. V rodine mam 5 lekarov, sam som lekar.