Sestry v manažérskych pozíciách by mali mať vysokoškolské vzdelanie

Zdravotné sestry, ktoré chcú vykonávať činnosti v oblasti organizovania, riadenia a kontrolovania ošetrovateľskej praxe, by mali dosiahnuť vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa



Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://www.zzz.sk/clanok/5748-sestry-v-manazerskych-poziciach-by-mali-mat-vysokoskolske-vzdelanie

K metóde ošetrovateľského procesu v praxi nepotrebujem vysokú školu, ale dostatočný počet personálu!!!

Lenže legislatíva jasne hovorí o zvyšovaní kvalifikácie zdravotníckeho personálu, čím sa zabezpečí skvalitnenie poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti podľa presne určených kritérií na základe štandardov, indikátorov kvality, či ISO noriem. To, čo mi dala vysoká škola, mi nemôže poskytnúť žiadna stredná zdravotnícka, či nejaký irelevantný kurz!!!

riadenie os.procesu z vlastnej skusenosti vykonávaju lepsie sestry skusené ako vzdelane, dnes vysokoskolsky vzdelane sestry vedia velmi malo, a prax hlavne externistov je nulova !!! ved uznajte pracka v pracovni, upratovacka a potom externe titul Mgr. ošetrovateľstvo, skoly vyzaduju len potvrdenie ze pracuje v zdravotnickom zariadeni, poniektorí sa zamestnaju len aby ziskali potvrdenie… a studuju, potvrdenia o praxi ziskavaju len tak bez praxe…mame malo sestier ale toako sa dnes studuje hm…

kvalita je v ludoch nie len v tom ze su zadefinovane normy

Súhlasím, aby na manažerských pozíciách boli vysokoškolsky vzdelané sestry, poskytuje im to iné možnosti, ale na druhej strane si myslím, že je to o osobnostných vlastnostiach človeka, o pozitívnom prístupe k práci,k životu, pretože môžem porovnať vedúcu sestru, ktorá ukončila VOV, ale vždy bola pokroková, ide s dobou a snaží sa vniesť do ošetrovateľskej praxe všetko, čo je nové. A je vedúca sestra, ktorá ukončila vysokú školu, je múdra, ale neprejavuje pokrokovosť, iniciatívu niečo meniť. Tiež by bolo zaujimavé tieto pozície po štyroch - piatich rokoch obnovovať, aby sa preukázalo, čo vedúce sestry počas tohto obdobia v prospech oddelenia, pracovníkov, pacientov urobili aj napriek situácií, aká je v našom zdravotnícve. Nie všetko je o peniazoch. Samozrejme ich výkon v práci ovplyvňujú mnohé faktory, ktorým musia čeliť.

tak, čo píšete je nhorázne ako môže študovať Mgr. ošetrovateľstvo bez zddrav. vzdelania!!! čo mi však z diskusií často vyplýva je to , že tie čo VŠ nemajú , závidia tým čo ju majú preto hľadajú rôzne zámienky, ako to tie čo ju majú horšie robia. Skúste a uvidíte či Vám škola niečo dá alebo čo to stojí úsilia a vynaložených peňazí. Ale v praxi sú už aj sestry, ktroé tiež majú VŠ sú to rádové sestry a tie tiež často nemajú záujem o rozširoavnie ošetrvateľstva a tie čo ju nemajú sa vahovárajú e doslova niekedy len v práci vegetujú. A pravda je, istá že všetko je to o človeku!

je to velke mnozstvo ludi ktori takto studuju…, bez zdravotnickeho zakladu, skoly beru vsetkých co zaplatia…

Áno,súhlasím s tým, že sestry v manažérskych pozíciách by mali mať vysokoškoľské vzdelanie,ale nemožem súhlasiť s myšlienkou, že problém realizácie oš.procesu do praxe závisí od vysokoškoľského titulu.
V praxi to vypadá asi takto: setra mamažérka je nútená /zo strany vedenia/ postaviť do služby k ôsmim jiskovým pacientom
dve sestry.Jiskový pacienti,t.j. akútné
stavy, ktorí sa počas služby menia, prijímajú, prekladajú,resuscitujú.
Sestry v službe musia suplovať asistentku a sanitára. V prípade potreby jedna robí doprovod pacienta na akútne vyš. /CT apod./
a naviac CITO materiál musí zanésť do laboratória.
V takýchto podmienkách,keď sa znižuje pomocný personál, neviem ako sa dá kvalitne
vykonávať metóda ošetrovaťelského procesu v praxi.

Martinka, nevieš mi poslať nejake bližšie informacie o momentalne platnej legislative o vzdelavani sestier Dakujem

Úplne súhlasím, aby sestry na vedúcich funkciách mali vysokoškolské vzdelanie a hlavne, aby sa funkcia po 4-5 rokoch obnovovala. Mala by byť hlavne dobrá manažérka a diplomatka, ale niektoré si myslia, že sú tam doživotne. Ja pracujem ako rádová sestra na oddelení, kde suplujem niekedy ošetrovateľa ale aj doktora, mám vysokoškolské vzdelanie a musím povedať, že mne toto štúdium dalo veľmi veľa. Stále sa rozpráva o individuálnom prístupe k pacientom. Som za, ale pri dvoch sestrách na 24 pacientov je nereálne. A môžte sa aj rozdať, každý z nich vidí len svoje potreby. Pir dodržaní nového vestníka MZ o personálnom zabezpečení, ani dlho individuálny prístu nebude. A vôbec nesúhlasím, že hlavne externé študentky nemajú prax. Môj názor je skôr opačný.

Povinnosť sústavného vzdelávania zdravotníckych pracovníkov ustanovujú nasledovné právne predpisy:
Zákon NR SR č. 578/2004 Z. z.
Nariadenie vlády SR č. 322/2005 Z.z.
Vyhláška MZ SR č. 366/2004 Z.z. (Slovenská komora sestier a pôrodných asistentiek, 2006, www.sksapa.sk)
Nariadenie vlády 322/2006 Z.z. (Vláda SR, 2006, www.skzl.sk)
Vyhláške MZ SR 366/2005 Z.z.

Dúfam, že to bude postačujúce, prepáč, že sa ozývam tak pozde, no pracujem na diplomovke a neviem, kde mi hlava stojí…

Je to najmä výsmech z práce sestier a nevykonávanie kontróly komorou, kto našu činnosť vykonáva, a s kým sa uzatvárajú pracovné zmluvy ako so sestrou v zubnej ambulancii( elekrikárka + kurz Preventistky)a uzatvoria s ňou pracovnú zmluvu ako so sestrou!O dodržiavaní hygienických a iných noriem sa u nich nedá hovoriť, veď nič nevedia, len sú nástrojom na našu dehonestáciu zo strany zubných lekárov a naša komora je sních …

skoncila som skolu v roku 1985 v odbore detska sestra,cely zivot som pracovala u dospelych,teraz ked chcem ziskat uznanie rovnocenosti vzdelania eu mi to zamietla,vlastne nase ministerstvo,citim sa pod psa,na slovensku uz nemam nikoho,zato to nemecko,dakujem,asi patrime uz do srotu!

Podmienkou externého štúdia ošetrovateľstva na VŠ je min. 3 roky praxe. Pritom je spoplatňované nie zanedbateľnou finančnou čiastkou a je nedôstojné povolaniu - sestra, keď sa navzájom dehonestujeme - nemyslíte kolegyne!

Dámy a milá verejnosť za povšimnutie stojí, že zdravotné setry už legislatívne od r. 2002 nie sú zdravotné, ale iba sestry. Perlička: skúste na štánici na VŠ sv. Alžbety v Prešove v strese povedať, že pracujete ako zdravotná sestra a vyletíte až sa za Vami zapráši, tak ako sa to stalo už mnohým dievčatám. Áno, je to možné!

Suhlasim s tym že vo veducich funkciach musia byť sestry s VŠ II.stupňa a tak isto by mali viesť oše.proces-ako môže riadiť a viesť ak nema na to dostatok vedomosti a nie je pravda že externisti nemaju dostatok praxe mam 32 r.praxe a pred 5-timi rokmi som ukončila II.st.VŠ tak to viem po tych rokoch dostatočne porovnať.A je to aj o ľuďoch a hlavne o zavisti a nejednotnosti sestier(všetkych na Slovensku)

Tak to tipujem, že to písala nejaká sestra manažérka, ktorá už nemá vek na ďalšie vzdelávanie… :slight_smile: Je pravda, že vysoká škola nie je prioritou v poskytovaní resp. v manažmente oše star. A nedostatok personálu v riadení je skôr metódou nervov a stresov ako metódou oše procesu !!!

Vzdelávanie je potrebné, no nie za každu cenu, oše proces v systéme starostlivosti nepriniesol žiaden pokrok - sestry sa viac venuju papierovej práci / aj sestra, krorá nemá vzťah k svojej práci napíše oše proces na A / pacient v tomto procese je celkom na konci. Aj ja študujem, zatiaľ mi to vzdelanie veľa nedáva, akurát ma oberá o čas, ktorý by som mohla venovať rodine, skracuje mi rodinný rozpočet. Ak je tento systém vzdelávania dobrý, kde sú nové sestry po ukončení VŠ - zatial si VŠ vzdelanie robili najmä sestry vo vedúcich funkciách aj to väčšina povinne!