Stenóza spinálneho kanála

Moja mamka má 80 rokov a diagnózu Stenóza spinálneho kanála. Pre stupňujúce sa bolesti nôh je rozhodnutá podstúpiť operáciu chrbtice. Rada by som si prečítala názor odborníka na tento zákrok, prípadne skúsenosti pacientov, ktorí takúto operáciu absolvovali.

Dobrý večer. Ja mám 34 rokov a už pred 4 rokmi mi diagnostikovali stenózu spinálneho kanála a to v dvoch úsekoch chrbtice: krčnej a driekovej chrbtice. Každým rokom podľa MR vyšetrenia, dochádza k zužovaniu kanála, najmä v driekovej oblasti, hrozí mi ochrnutie dolnej časti tela. Operácia v mojom prípade neprichádza do úvahy. Už roky trpím veľmi silnými bolesťami, ktoré sa časom stupňujú, tak že je nutné užívanie ópiátov. Posudzovanie takýchto prípadov, je individuálne, závisí od viacerých faktorov. Možno v niektorých prípadoch je operácia možná a zas v iných je kontraindikovaná. Prajem pekný večer. Dagmar

Dobrý deň. Mám 36 rokov a asi pred 10 rokmi mi diagnostikovali Stenózu spinálneho kanála L5/S1 M48.0. 23.4.tohto roku som absolvoval operáciu a mne osobne to skutočne pomohlo.Mám síce ešte určité problémy, ktoré však postupne ustupujú.

Mám diagnostikovanú stenózu spinálneho kanála v oblasti L4-L5, pri konzultácii s neurochirurgom sme dospeli k jedinému riešeniu- operácia, bojím sa toho, mám 50 rokov, ale bolesti a tŕpnutie nôh mi bráni pri práci a aj pri bežných domácich prácach, poraďte mi svojím názorom, ďakujem. Janka

Váš príspevok je už síce starší, ale ak môžete, popíšte mi pooperačný stav a nasledujúcu rehabilitáciu, ďakujem. Janka

Dobrý deň, mám 29 rokov a zistili mi spinálnu stenozu L3, L4, L5 a 12 mm zúžený kanál. Čo mám robiť?