Vitamíny


(Admin Zzz.sk) #1

Vitamíny, čo to vlastne je a na čo slúžia? Kedy pomáhajú, aké ťažkosti riešia a v akej strave sa nachádzajú? Aká je odporúčaná denná dávka jednotlivých vitamínov? Odpoveda na tieto aj ďalšie otázky a prehľadný zoznam vitamínov s ich stručnou charakteristikou nájdete v nasledujúcom článku



Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://www.zzz.sk/clanok/5196-vitaminy

(martina) #2

Niekde som citala, ze od ovocia mozete pribrat? Ja osobne mam rada z ovocia len sladko-kysle a kysle jablka, davam si rano pred ranajkami ku kave 3 male jablka a potom vecer k bezkofeinovej kave 3-4 male jablka. Je to v poriadku? Lebo niekto tiez napisal, ze ak chcete chudnut, mozete jest tak max. 1 ovocie cez den. Je to pravda? Dakujem za odpoved.


(xxx) #3

Ahoj, v priemere má jablko okolo 350 kJ, okolo 20 g cukrov a 4 g vlákniny. Záleží od veľkosti, cukornatosti. Odporúčaný denný príjem energie je okolo 10000 kJ, záleží zasa od pohlavia a veku.

http://apjcn.nhri.org.tw/server/info/books-phds/books/foodfacts/html/maintext/fig11.html


(Peter) #4

Tieto tabuľkové hodnoty sú vypočítané pre neexistujúcu štatistickú bytosť “biochemicky priemerného človeka” bez zvláštnych zdravotných či enviromentálnych nárokov, a sú určené na ochranu pred závažnými ochoreniami z deficitu. Nemajú žiadny vzťah k dávkam potrebným pre dobré zdravie.

Rozsah individuality je obrovský, prof. Williams už pred 40 rokmi zistil, že môžu byť až 1000-násobné rozdiely v efektivite spracovania vitamínov medzi jednotlivými ľuďmi. Okrem toho sú tu vplyvy zdravotného stavu, prostredia, životného štýlu atď.

Medicína úplne rezignovala na tieto nové poznatky, pretože ináč by musela všetko skúmať odznovu. Radšej sa drží svojich 60- ročných “priemerných” tabuliek. Tie sú nastavené tak, že nikomu neublížia, ale niekomu ani nepomôžu.