Poisťovňa Dôvera - nespokojnosť


(Darina Fabianová) #1

Som poistencom Dôvery už 11 rokov a doteraz som nemala žiadne problémy. Až teraz na jeseň - rontgen na D. Honoch v poliklinike mi boli ochotní urobiť len za poplatok 460,-Sk, - objednať sa na mamografiu v ružinovskej nemocnici / a to tam chodím už l3 rokov 2 x do roka / odmietli, že poistencov Dôvery nerobia, aby som si hľadala iné zariadenie a nakoniec som si podala žiadosť o kúpeľnú liečbu / prvýkrát /, riadne potvrdenú aj odborným lekárom a po mesiaci mi ju Dôvera zamietla s odôvodnením, že nespĺňam dané kritériá sústavného liečenia? Kde mám zaručenú zdravotnú staroslitvoť? Možno o rok v inej poisťovni? A čo arogancia Dôvery. A to bývam v Bratislave, ako sa chová Dôvera voči poistencom v odľahlejších miestach?


(Dana) #2

Ja som v septembri odišla z Dôvery, pri návšteve lekára mi vždy bolo povedané - máte najhoršiu poisťovňu, aká môže byť. Je to poisťovňa, ktorá je dobrá len vtedy, ak je človek zdravý a nejde k lekárovi. To mi povedali lekári. Mala som problém u každého lekára - vraj nepreplácajú úkony lekárom. A to som tiež z Bratislavy. Takže tak.


(anirad) #3

Na budúci rok asi aj ja zmením poisťovňu, ale za ktorú? VsŽP, Apollo? Len aby to nebolo podobné. Už som raz menila na žiadosť lekára. Každá poisťovňa má nejaký produkt, na ktorý naláka poistenca, ale aby som behala po Bratislave a zháňala, kde mi čo spravia, kto s kým má zmluvu? To je už ďaleko od zdravotnej staroslivosti, to je politika poisťovní a zdravotníckych zariadení na úkor pacientov a poistencov.


(Jano) #4

Ahojte, tak ja mam teda co povedat, ale to uz by asi o mne Dovera aj vedela, ze som to ja, kedze som maximalne nespokojny s kapitacnymi platbami, ktore vykonavaju. Buduci rok menim aj ja.


(doctor) #5

Skutočne Dôvera pritvrdila zmluvné podmienky a to v tom, že nakupuje menej zdravotnej starostlivosti. Pritom zvýšila príjem poistného. Asi sa z týchto peňazí potrebuje zásobovať Penta a nie poistenci. Poisťovňu treba zmeniť, jednak preto, že Penta Dôveru za chvíľu predá a jednak preto, že manažment poisťovne nemanažuje poisťovňu ani zdravotnú starostlivosť o poistencov. Optimálna situácia je v Apolle, kde sa zbavili Penty, ale nie je jej pokrytie na celom Slovensku rovnako. Potom dobré manažovanie zdravotnej starostlivosti je v SZP, pôsobí vo všetkých regiónoch.


(anička) #6

Tiez mame detmi Doveru, ale tento rok som zacala mat problemy s detmi a limitami, ktore vraj v Dovere maju, tak som zmenila poistovnu, presli sme do Unkionu, dufam, ze som neurobila blbost, ale co som sondovala u lekarov, vsetci sa tvarili v pohode.


(Zdravotnicky analitik) #7

Dovera straca doveru pacientov aj zdravotnikov. Obrovske problemy im od noveho roku sposobuje elektronicky objednavaci system, ktory tato poistovna nanutila zdravotnickym zariadeniam. Radim vsetkym poistencom Dovery, aby sa dali prepoistit. Za seriozne poistovne povazujem Union alebo Apollo. No a zo statnych by som zas urcite uprednostnil VSZP pred SZP.


(MUDr. Zuzana MURÁNSKA) #8

Analytik sa píše takto a nie analitik. Neviem odkiaľ ste, ale pre mňa je maximálne nevhodná / ako pre poskytovateľa zdravotníckej starostlivosti Všeobecná poisťovňa /, so zdravotnou poisťovňou Apollo nemám ani zmluvu, a spoločnej / SZP / zdravotnej poisťovni za chvíľu budem asi musieť zaplatiť ja, že môžem ošetriť jej pacienta. Napr. ja so zdravotnou poisťovňou Dôvera mám veľmi dobrú skúsenosť, aj ako poistenec pacient aj ako doktor, ale aký kraj, taký mrav a ešte nie málo podstatná záležitosť, závisí aj od toho, čo práve potrebujete.


(doctor) #9

Pani doktorka Muránska. Vy máte s Dôverou nadštandardné platobné podmienky. Táto už nie dlho poisťovňa vás veľmi dobre používa na marketingovú kampaň. Ale pravda je taká, že Dôvera čím ďalej tým viac prehlbuje nedôveru poistencov a poskytovateľov voči sebe. Ja sa nečudujem, poisťovňu riadi arogantný nedouk a revíznych lekárov riadi ekonóm.


(MUDr. Zuzana MURÁNSKA) #10

Pán doctor, teda Vás žiadam, aby ste mi ako pacientovi aj poskytovateľovi poradili, kde je ten najschopnejší a neomylný a aby som za vyšetreniami nemusela chodiť niekoľko sto kilometrov. Túžobne čakám na Vaše rady.


(Dada) #11

Som tiez lekarka, priklanam sa k Tebe, Doctor, Dovera absolutne neschopna poistovna, ma zvlastne hodnotiace kriteria, ktorym nikto nerozumie. Apollo super, ostatne tiez nie je problem. A propo p. Dr. Muranska - zaplatila Vam uz Dovera fakturu za december? Pozrite si www stranky ASLSR, co na to ostatni kolegovia.


(Rado) #12

Z Dôvery treba utekať čo najskôr, kríza postihuje aj ich, neplatia lekárom, za chvílu lekári začnú účtovať na keš pistencov Dôvery. Smola, ktorý naleteli tohoto roku. Niekto, kto Vás tam nalanáril - zarobil na každom jednom pár stoviek.


(Rado) #13

Ešte dodatok - a ešte sa aj idú súdiť na Europskom sude - o zakázanie zisku - čiže - naše odvody používajú na svoj zisk a nie na zdravotnícku starostlivosť, a keby náhodou vyhrali súd, čo dufajme nie, tak štát pokutu zaplatí zase len z našich daňových odvodov. Takže bežať z tade preč.


(iva) #14

Ani mne neposlali fakturu za december, vraj maju problem so softv. Suhlasim s Vami. Na vychod kaslu. Ak maju zaplatit stale je problem, bud je chybna disketa a poslu ju spat a tak natahuju platby. Bohuzial tento mesiac zase 20 pacientov zmenilo ZP prave do Dovery.


(MUDr. Zuzana MURÁNSKA) #15

A Vám ktorá zaplatila, lebo mne zatiaľ ešte žiadna.


(iva) #16

Ziadna, ale ostatne aspon poslali faktury.


(Dada) #17

Za december? Všetky okrem Dôvery.


(doctor) #18

Pani doktorka, vo svojom príspevku sa nedotýkam poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. Uvedomte si, že čo mladíci z Penty Grup chytili na Slovensku do ruky, všetko sa im podarilo zruinovať (textil, odevy, mäso, Sideriu atď.). Chvala bohu nepodarilo sa im dostať pod kontrolu Apollo. Toto čaká aj Dôveru. Odporúčam vám, aby ste od Dôvery dôrazne žiadala dodržovanie zmluvných podmienok. Nebojte sa negatívnych reakcií jej poistencov, ale im pokojne vysvetlite, že Dôvera už má pre nich málo finančných prostriedkov. Celý systém úhrady faktúr pre poskytovateľov je v Dôvere pomýlený. Niekedy to robila aktuálne a operatívne každá pobočka, teraz to robí obrovské zúčtovacie stredisko (100 ľudí) v Nitre. Samozrejme, že najlepšia výhovorka na to ako to nejde je “softwer”. Môj kolega vždy hovoril, že problém je medzi stoličkou a klávesnicou.


(m) #19

Ja som pistenec Dôvery a nezaregistrovala som žiadne problémy, nikdy som nemala problém, vždy sa nájdu nespokojní, som veľmi zvedavá, ktorá poisťovňa to schytá po Dôvere … predtým sa tu rozmazávala Všeobecná.


(anka) #20

Aj ja mám zlú skúsenosť s Dôverou, dcérke mali vyberať nosnú mandľu a keď som ju chcela objednať, tak mi povedali, že to musia najprv schváliť v poisťovni a že sme v poradovníku asi 130-ty. Aj ja chcem zmeniť poisťovnu, len ktorú si vybrať?