Veľká chuť na sladké


(Laura35) #1

Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu. Mávam veľkú chuť na sladké hlavne večer, cez deň to ako tak ustriehnem, ale večer neodolám skoro žiadnym sladkostiam. Vôbec tieto výkyvy nechápem, ale trápi ma, že sa to už pomaly začína prejavovať aj na mojej hmotnosti. Čo by som mala jesť, aby som to vedela lepšie kontrolovala? A aké zdravé sladkosti odporúčate, prípadne v akých hodinách?
Ďakujem.


(Mgr. Zuzana Lišková) #2

Dobrý deň Laura, ako dezert odporúčam konzumovať výlučne ovocie. Jedzte 3 x denne a po každom jedlu si sko dezert doprajte 1 porciu obľúbeného ovocia. Medzi jedlami pite dostatok vody 2-3 l denne v závislosti na Vašej hmotnosti. Večer je ideálne dať si menej cukrové ovocie ako sú bobuľovité druhy prípadne jablko. Nepoužívajte prídavné sladidlá do jedla ani nápojov. Vymeňte klasické prílohy za 30% zeleniny a 20% celozrnná ryža/cestoviny, zemiak pečený alebo varený v šupke, ražný chlieb. Po čase sa telo “odnaučí” od cukru (hladina inzulínu sa normalizuje) a Vy nebudete pociťovať silné chute na sladké.